Nihari czyli gulasz po pakistansku i indyjsku


 Hejka!

Dziś wolny dzień z pracy, dlatego mogłam sobie pozwolić na dłuższe gotowanie a tego właśnie potrzebuje nasze Nihari.

Jest to aromatyczna, pyszna, lekko pikantna potrawa kuchni pakistańskiej i indyjskiej. Można zrobić ją zarówno z wolowinki jak i baraninki- u mnie dziś zagości to pierwsze.

Śmiało mogę powiedzieć,że osobiście baardzo ja lubię. 

Zaczynamy od przygotowania garam nihari- to nic innego jak mieszanka przypraw specjalnych do Nihari 

2 łyżeczki nasion kopru włoskiego 

2 łyżeczki nasion kminu rzymskiego 

1 łyżeczka chilli 

1/2 łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej 

3 ziarna czarnego kardamonu 

5 goździków 

2 gwiazdki anyżu 

Wykonanie:

Koper włoski, kmin rzymski, kardamon, goździki i anyż najpierw podprazyc na patelni, potem zmielić i połączyc z resztą przypraw do Nihari.   








Składniki do gulaszu:  

750 g mięsa wołowego lub baraniny z kością 

1 duża cebula, 

1 łyżka przecisnietego przez prasę czosnku 

1 łyżka startego imbiru 

Pół szklanki oleju 

2 łyzeczki papryki słodkiej 

1 łyżeczka kurkumy 

3 łyżeczki soli 

6 szklanek wody 

2 indyjskie liście laurowe  

3 łyżki mąki wieloziarnistej ( ja użyłam 

 pakistańskiej Atta)   



Wykonanie: 

Do wysokiego garnka wlewam olej, smażę chwilkę czosnek razem z imbirem, dodaje mięso obsmazam chwilę z każdej strony aż się zarumieni.

Wsypuję wszystkie przyprawy, podsmażam jeszcze chwilę, dolewam wodę, zakrywam garnek i na malutkim ogniu dusze mięsko,aż będzie mięciutkie ( średnio około 3 godzin, ale wiem,że u mojego męża w domu to mama już rano wstawiała to danie i nawet 6 godzin się gotowało) .

Jak mięsko już jest mięciutkie, mieszamy mąkę z 50 ml wody i zawiesinę wlewamy do gulaszu- mieszamy i gotujemy dalej. 

Na oleju lub maselku klarowanym, smażymy na złoty kolor cebule, potem razem z tłuszczykiem dodajemy do gotującego się dania. 

Dusimy kolejne 10 minut i  już gotowe do podania :-)

U mnie dziś mężuś będzie jadł z rooti a dzieciom zaserwuje z bułeczka kajzerka ( trochę po polsku,ale dzieciom właśnie tak odpowiada)

Można podawać z ryżem, chlebkiem naan lub rooti.   

Udekorować można zielona papryczka chilli oraz ćwiartka limonki, kolendra i paskami pokrojonego imbiru.










Smacznego & much love ♥️

Wandzia  


 





Komentarze

Popularne posty