Kurczak w sosie słodko kwasnym

 Hejka kochani!

Dziś nic nie gotowałam, bo po wczorajszym joggingu nabawiłam się kontuzji stopy no i cały dzień  spędziłam z nogą uniesioną na sofie. Na szczęście już jest lepiej :-) 

Za to wczoraj zrobiłam ulubione danie moich chłopców czyli kurczaka w sosie słodko kwaśnym. Danie szybkie w przygotowaniu i przepyszne. Sos słodko kwaśny jest jednym z moich ulubionych, kiedyś tylko kupowałam takie w słoiku,do momentu az mauczylam sie sama przygotowywac.

Kurczak w sosie słodko kwaśnym 

Składniki:

500 g fileta z piersi kurczaka 

1 puszka ananasa razem z sokiem

1 cebula 

1 marchewka 

1 papryka czerwona, 

1 papryka zielona 

1 papryka żółta 

2 cm startego imbiru 

3 ząbki czosnku 

2 łyżeczki papryki słodkiej 

1 łyżeczka chilli 

3 łyżki ketchupu 

2 łyżki mąki ziemniaczanej

Sól, pieprz, 


3 łyżki sosu sojowego 

2 łyżeczki octu ( ja użyłam do robienia sushi) 

Olej do smażenia  

Przygotowanie 

Kurczaka najpierw posypuje przyprawami : papryka, chilli - mieszam.

Na rozgrzany wok wlewam olej, potem dodaje kurczaka- podsmażam aż nabierze złotego koloru.

Dodaje cebule, czosnek, imbir i smażę aż cebula ładnie się zeszkli. Dodaje pokrojoną w słupki marchewkę i dalej podsmażam. 

Dodaje pół szklanki wody i duszę pod przykryciem parę minut. 

Dodaje pokrojone w kostkę papryki. Mieszam i przykrywam pokrywką i dalej duszę około 15-20 minut,aż wszystko ładnie zmięknie.

Dodaje sok z ananasa oraz pokrojonego w kostkę ananasa,  dolewam sos sojowy, ocet i ketchup. 

Mieszam i biorę się za przygotowanie zawiesiny do sosu z mąki ziemniaczanej ( 2 łyżki mąki wymieszać z 1/2 szkl wody ).

Zawiesinę dolać do sosu, wymieszać i  zagotować . 

Podawać z ryżem. 

Gotowy kurczak w sosie słodko-kwasnym






Składniki


Smacznego & much love 

Wandzia



Komentarze

Popularne posty