Ryż basmati z owocami morza

Hejka!!!!
Byłam ostatnio u przyjaciółki i napolce wśród książek kucharskich znalazłam źródło przepysznych,łatwych przepisów na dania kuchni azjatyckiej. 
Dziś zrobiłam ryż basmati z aromatycznymi przyprawami i owocami morza- petarda!!!! 

Składniki: 
400 g ryżu basmati 
2 duże cebule 
2 ząbki czosnku 
0,5 łyżeczki curry lub 2 łyżki pasty curry 
2 goździki 
1 gwiazdkę anyżu 
4 cm kawałek imbiru 
0,5 łyżeczki kurkumy 
200 g krewetek 
300 g owoców morza ( ja użyłam mrożonych) 
100 ml wody
2 łyżki sosu rybnego 
3 łyżeczki posiekanych orzeszków ziemnych
Wykonanie: 
1.Ryż basmati gotujemy. 

2. W głębokiej patelni na roztopionym masełku smażymy cebulę z czosnkiem, curry ( pasta curry) i wszystkimi przyprawami. Dorzucamy orzeszki i smażymy na większym ogniu przez pięć minut. 
3. Dokładamy krewetki i owoce morza- smażymy przez około 5 minut. 
4. Całość zalewamy wodą i dodajemy do smaku sos rybny. Dusimy pod przykryciem 5 minut. 
5. Stopniowo dodajemy ugotowany ryż basmati, mieszamy, przykrywamy pokrywką i dalej dusimy na malutkim ogniu około 10 minut. 
6. Podajemy z sokiem z cytryny i posiekaną kolendrą. 
Smacznego !!!! 








W garnku opatulonym ścierką,gotuję ryż







Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty